Skip to main content

Identiteedivargus

Mis on identiteedivargus?

Identiteedivargus on teise inimese nime ja info kasutamine pahatahtlikel eesmärkidel. Heaks näiteks on telefonikõned, üldiselt indiast, kus inimene teiselpool telefoni proovib väita, et ta on Microsoftist või McAfee'st ja aitab teid viirusega. Selliste identiteedivarguste eesmärk on üldjuhul raha välja petta läbi ähvarduste või mingi auhinna kätte saamiseks "ettemaksuna".


Mida saaks teha identiteedivarguse kohta?

Kui lahenduseks lähtuda Mitnicki valemile, siis mina leian, et kõige rohkem saab teha läbi koolituse. Tehnoloogia aitab inimesi, aga kui inimesed ei oska seda abi vastu võtta, siis on igasugustest tulemüüridest ja antiviirustest vähe kasu. Kõige haavatavam grupp on vanurid, kes on liiga usaldavad ning murduvad kergesti surve all. Probleemi saaks natukenegi leevendada n.ö "koolitamisega". Õpetada, mida teha, kui helistab või kirjutab võõras ja kuidas antud olukorras käituda. Sama peaks ette võtma ka lastega. See, mis tundub täiskasvanud inimesele ilmselge vale, varastab noorelt lapselt ja vanemalt kodanikult kõik, mis neil on. Internetiseadmed võimaldavad tänapäeval juba nii palju, et teadmatuses oleva inimese jaoks on see tiksuv pomm. Mina ei näe lahendust identiteedivarguse täielikuks eemaldamiseks, aga kindlasti on võimalik suurenisti vähendada sellest tekitatud kahjusid lihtsalt teadlikkust tõstes.

Comments

Popular posts from this blog

Uue meedia halb ja hea mõju tavameediale

Ajaleht - internet, kui ajalehe tapja? Ajalehed on olnud kasutuses sajandeid, tänu printimisele oli võimalik edastada uudiseid laialdasele massile läbi ajalehtede. Tänapäevalgi on ajalehed ikka veel laialdaselt kasutuses, kuid aina vähem füüsilises vormis. Uue meedia teke on ajalehtede heaolu turul vägagi mõjutanud. Paljudele võib tulla üllatusena, aga ligi 80% ajalehtede sissetulekust tuleb reklaamidest. (C. Taylor) Internet hakkas pakkuma palju odavamaid või lausa tasuta reklaamiteenuseid läbi sotsiaalmeedia või spetsialiseeritud veebilehtede, näiteks Craigslist. Uuringud näitavad, et Craigslist läks ajalehetööstusele maksma 5,4 miljardit dollarit aastate 2000 - 2007 vahemikus. (Seamans) Sellisel viisil ajab lõpuks uus meedia ajalehed lihtsalt turult ära, füüsilisel kujul vähemalt. Kasutatud allikad: C. Taylor ; "How the Intenet Affects the Newspaper Business" ; saadaval : https://smallbusiness.chron.com/internet-affects-newspaper-business-39364.html Saemans ; Seamans, Robe...

Hacker-HOWTO - Eric S. Raymond arvustus

Millest dokument räägib How To Become A Hacker või Hacker-HOWTO on dokument, mille kirjutas Eric S. Raymond esialgselt aastal 1996 ning rääkis sellest, nagu nimigi vihjab, kuidas saada häkkeriks. Täpsemalt kirjutab ta häkkerite oskustest, suhtumisest, reputatsioonist ning sellest, kes üldse on häkker. Tänapäevani on dokumenti aeg-ajalt uuendatud. Häkkerite suhtumine Kohe alguses toob Raymond välja selle, kuidas laialt levinud arvamus, et häkkerid enamasti ainult lammutavad asju, on vale. Neid nimetatakse crackeriteks ja häkkerid ei taha nendega mingit pistmist teha. Just vastupidiselt on häkkerite peamine eesmärk ehitada uusi lahendusi aina uuematele probleemidele. See oli üllatav fakt, sest ei uskunud, et n.ö crackereid vaadati ka häkkerite seas negatiivse pilguga. Usuvad siiralt vabadusse ning ei lase inimestel asendada oskuseid käitumisega. Häkkerite oskused Häkker ei pea ilmtingimata tegelema tarkvaraga, kuigi see on kõige laialdasemalt levinud. Aga lähtudes tarkvarahäkkerist, siis...

Autoriõiguste reformiideed raamatust "The Case for Copyright Reform"

 Natukene raamatust Christian Engström ja Rick Falkvinge väljastasid 2012. aastal raamatu nimega "The Case for Copyright Reform". Raamat ise räägib sellest, kuidas autoriõiguste seaduseid võiks, või lausa peaks, muutma. Täpsustatakse, miks praegused seadused on inimeste jaoks halvad ning selgitatakse lahti erinevad lahendsued nende parandamiseks. Paar lahenduseks toodud punkti jäid minule silma. 1. Registreerimine pärast 5 aastat. See lahendus kujutab endast ette registreerimist autoriõiguste n.ö pikenduseks. On palju töid, kelle õigeid autoreid on raske üles leida. Suur enamus neist kannab vöhe või ei kanna üldse kaubanduslikku väärtust.  Olukord muutuks, kui iga inimene, kes hoolib sellest läheb ja registreerib ennast ametlikult. Nii oleks võimalik avalikust andmebaasist leida kõik vajalik, kui kasutada kellegi teise teost. Minu otsimistel ei leidnud, et seda ideed oleks tänapäevani realiseeritud. 2. Tasuta mittekaubanduslik jagamine. Punkt rääkis sellest, kuidas kunagi aut...