Skip to main content

Identiteedivargus

Mis on identiteedivargus?

Identiteedivargus on teise inimese nime ja info kasutamine pahatahtlikel eesmärkidel. Heaks näiteks on telefonikõned, üldiselt indiast, kus inimene teiselpool telefoni proovib väita, et ta on Microsoftist või McAfee'st ja aitab teid viirusega. Selliste identiteedivarguste eesmärk on üldjuhul raha välja petta läbi ähvarduste või mingi auhinna kätte saamiseks "ettemaksuna".


Mida saaks teha identiteedivarguse kohta?

Kui lahenduseks lähtuda Mitnicki valemile, siis mina leian, et kõige rohkem saab teha läbi koolituse. Tehnoloogia aitab inimesi, aga kui inimesed ei oska seda abi vastu võtta, siis on igasugustest tulemüüridest ja antiviirustest vähe kasu. Kõige haavatavam grupp on vanurid, kes on liiga usaldavad ning murduvad kergesti surve all. Probleemi saaks natukenegi leevendada n.ö "koolitamisega". Õpetada, mida teha, kui helistab või kirjutab võõras ja kuidas antud olukorras käituda. Sama peaks ette võtma ka lastega. See, mis tundub täiskasvanud inimesele ilmselge vale, varastab noorelt lapselt ja vanemalt kodanikult kõik, mis neil on. Internetiseadmed võimaldavad tänapäeval juba nii palju, et teadmatuses oleva inimese jaoks on see tiksuv pomm. Mina ei näe lahendust identiteedivarguse täielikuks eemaldamiseks, aga kindlasti on võimalik suurenisti vähendada sellest tekitatud kahjusid lihtsalt teadlikkust tõstes.

Comments

Popular posts from this blog

Näide äri- ja arendusmudelist

 Cisco - agiilne arendusmudel Cisco asutati 1984. aastal Leonard Bosacki poolt ning on tänapäeval maailmas juhtiv võrguseadmete tootja. (PCMag) Kunagi kasutas Cisco SBP, ehk Cisco tellimise arveldusplatvorm, kosemudelit, aga see tõi kaasa endaga aeglase arendusprotsessi. Ei jõutud tähtaegadeks asju valmis ning sellepärast pikendati väljastamise kuupäevi ja töötati palju ületunde. See muutus suurenisti, kui Cisco võttis vastu SAFe, mis oli uus agiilne mudel. Idee nägi ette, et meeskonnad teevad koostööd ehitades ja testides ühte SaaS komponenti. Pärast seda lasi Cisco SBP , tänu arendatud tiimitööle, uuendused õigeaegselt välja ning uuendustes oli ka vähem probleeme, kui varasemalt. Steam - traditsiooniline omandvara, aga samas ka freemium? Steam on platvorm, kus arendajad saavad üles panna oma mänge, tasuta või raha eest. Esialge väljalase oli aastal 2003 ning tänapäeval on see maailma populaarseim arvutimängude platvorm. (Prescott 2019) Steam pakub kasutajale laialt kasutuses olev...

Infoühiskonna visioon 2020, mis täppi ja mis mitte

 Haridus Visioon oli muuta haridust IKT võimaluste abil personaliseerituks ja paindlikuks. (Arengukava) Kuna lõpetasin gümnaasiumi aastal 2020 ning praegugi on pere liige põhikoolis, siis oskan rääkida hariduse olukorrast Kuressaare Gümnaasiumis, nüüdseks Kuressaare Nooruse Kool. IT lahendusi kasutati peamiselt selleks, et lisada e-kooli hindeid, koditöid või harva ka Kahootis küsimustike läbi viia. Covidi saabudes läks sundolukorras järsult kõik kaugõppele ning just siis oli eriti hästi näha. kuidas õpetajatel oli IT-maailma rakendamisega raskusi. Esimesed paar kuud oli kaos, Eanmus õppeainetes tehti iseseisvalt õpikuga tööd, ei mingit järelvalvet või tagasisidet, see töö lükati lastevanematele. Mõni õppeaine tundus nagu oleks "maagiliselt haihtunud",  Ülikooli kogemuste põhjal võin uhkelt lasuda, et Taltech on tõesti tehnoloogiaga kaasaskäiv, aga suurema sektori haridusest hõlmab siiski haridus enne ülikooli nii, et IKT võimalused meie riigis pole kahjuks nii kaugel, kui se...

Kaks erinevat nähtust interneti varasemast ajaloost

ARPANET Külma sõja ajal oli USA ja NSVL vahel võistlus jõuda kosmosesse ning pärast NSVL edukat Sputnik 1 lennutust Maa madalale orbiidile suunas USA rohkem raha teadusele. Tänu sellele sai alguse ARPANET projekt. Võrk püstitati 1969. aastal ja oli üles ehitatud IMP'idel, mida võib pidada tänapäeva ruuterite eelkäijaks ning põhines packet switchimisel. Oli samuti ka üks esimesi võrke, mis kasutas TCP/IP protokolle. Algselt oli võrgul neli IMP'i, mis kõik paignesid ida-USA's, kuid lõpuks laienes see üle terve riigi.  Kuigi see sulgeti 1990. aastal on ARPANET siiski üks tehnilistest alustest tänapäeva internetile. Kasutatud allikad: https://en.wikipedia.org/wiki/ARPANET#Creation, https://en.wikipedia.org/wiki/Intergalactic_Computer_Network Emotikon Scott Fahlmani peetakse esimese "tõelise" emotikoni loojaks, sest tena hakkas eksmerimenteerima emotsioonide väljendamist erinevate märkidega. Laiemalt levinud emotikonidel on silmad vasakul, millele järgnevad nina ja suu...