Skip to main content

Positiivne ja negatiivne näide veebikasutatavusest

 Väike sissejuhatus

Tänapäeval, eriti just nüüd koroona ajal, on igal firmal tähtis osa veebileht. Poodides käimisel on piirangud ning selleks leitatakse igasuguseid mugavusteenuseid ja võimalusi, et inimene saaks kodust lahkumata kõiksugu soovitud kaupa tellida. Firma, kellel ei ole veebiteenust lihtsalt jäetakse kõrvale, kui just muidugi pole nimetatud firmal asendamatu kaup. 


Halb näide - Square Enix

Square Enix on arvutimängu Final Fantasy XIV Online arendajad. Varasemalt sel aastal kogus mäng järsku massivselt populaarsust, kui paljud sisuloojad läksid World of Warcrafti mängimise pealt üle Final Fantasy XIV mängima ning võtsid kaasa sellega suure hulga oma vaatajaskonnast. Kõige suuremaks takistuseks mängu saamisel juhtus olema selle ostmine. Väga lihtne oli leida veebipoe esilehel erinevaid lisasid, mida saab osta olemasolevale tegelasele, aga koht, kus saaks aktiveerida konto oli peidetud igasuguste nurkade ja tupikute taha. Sellepärast kukub lehekülg läbi juba kolmes Jakob Nielseni kasutuskomponendis. Õpitavus on halb, sest isiklikult veetsin kaks tundi selleks, et leida, kuidas mängu eest maksta ning tean teisi, kes veetsid veel kauem. Meeldejäävus on ka halb, sest pärast mõnda kuud oli vaja mäng uuesti osta ning taaskord oli raske vastavat kohta üles leida, isegi pärast seda, kui olin varasemalt seda juba teinud. Eelneva kahe pärast kukub paratamatult läbi ka rahulolu, sest tõesti pole meeldiv käia tundide viisi ringiratast lihtsalt selleks, et oleks võimalik mängida veebis ostetavat mängu.


Hea näide - Steam

Steam on arvutimängude platvorm, kus kohast on võimalik osta laialdasel valikul erinevaid arvutimänge ning neid läbi Steami ka mängida. Avades esilehe on olemas viited igale vajalikule asjale. Ühe ainsa vajutuse kaugusel on pood, foorum või tugi. Kasutaja loomine on otsekohene ning iga asja leidmiseks leiduvad asjakohased viited. Ainukene viga, mida oskan välja tuua on see, et suuremate allahindluste korral on Steami pood ülekoormatud, mis tihtipeale tähendab, et seda lihtsalt ei ole mõned tunnid võimalik kasutada. Kui see viga välja arvata, siis on Steam väga kasutajasõbralik, otsekohene ning pole minu kümne kasutusaasta jooksul peletavaid probleeme tekitanud.

Comments

Popular posts from this blog

Copyleft

 Mis on Copyleft? Igal inimesel on õigus kinnitada oma autoriõigus enda tehtud töö peale. Selleks on üldiselt kaks valikut sõltuvalt autori plaanidest: Copyright või Copyleft. Nende erinevus seisneb selles, et Copyright on rohkem mõeldud selleks, kui autor proovib kasumit teenida teose pealt, aga Copyleft annab võimaluse teistel teost  teatud tingimustel kasutada tasuta. (Copyleft) Copylefti variatsioonid ning milliseid reegleid need rakendavad GNU General Public License - GPL annab kasutajale õiguse tarkvara tasuta alla tõmmata, kasutada, muuta seda ning edasi jaga muudetud versiooni koopiaid. Ainuke tingimus on see, et kõik edasi kanduv peab ka kasutama GPL litentsi. (GPL) GPL'i kasutavad näiteks Adblock Plus, Notepad++, Audacity ning isegi mängud nagu Amnesia: The Dark Descent. (GPL software). Sellepärast ma arvan, et GPL'i oleks hea kasutada siis, kui on soov, et sa tahad, et sinu teos jääks ka tulevikus tasuta vabaks kasutuseks. MIT License - Võib tasuta kasutada, kopeerid

Kaks erinevat nähtust interneti varasemast ajaloost

ARPANET Külma sõja ajal oli USA ja NSVL vahel võistlus jõuda kosmosesse ning pärast NSVL edukat Sputnik 1 lennutust Maa madalale orbiidile suunas USA rohkem raha teadusele. Tänu sellele sai alguse ARPANET projekt. Võrk püstitati 1969. aastal ja oli üles ehitatud IMP'idel, mida võib pidada tänapäeva ruuterite eelkäijaks ning põhines packet switchimisel. Oli samuti ka üks esimesi võrke, mis kasutas TCP/IP protokolle. Algselt oli võrgul neli IMP'i, mis kõik paignesid ida-USA's, kuid lõpuks laienes see üle terve riigi.  Kuigi see sulgeti 1990. aastal on ARPANET siiski üks tehnilistest alustest tänapäeva internetile. Kasutatud allikad: https://en.wikipedia.org/wiki/ARPANET#Creation, https://en.wikipedia.org/wiki/Intergalactic_Computer_Network Emotikon Scott Fahlmani peetakse esimese "tõelise" emotikoni loojaks, sest tena hakkas eksmerimenteerima emotsioonide väljendamist erinevate märkidega. Laiemalt levinud emotikonidel on silmad vasakul, millele järgnevad nina ja suu

Kaks kuulsat IT juhti

 Elon Musk Elon Musk on hetke seisuga maailma kõige rikkam inimene. (Khan 2021) Ta on on teeninud oma hiiglasliku varanduse läbi Tesla ja SpaceX'i, mis on mõlemad väga innovaatilised ning tuleviku poole püüdlevad firmad. Tema roll IT-juhina on kindlasti arengumootor. Musk on väga ambitsioonikas, soovides koloniseerida Marsi ning samal ajal vähendada meie planeedi saastamist. Selleks aitab ta optimiseerida ka meie praegu eksisteerivaid tehnoloogiaid, näiteks patareisid. (Lambert 2021) Isiklikult avaldavad tema maailmavaated mulle väga palju muljet ning ta on ka toreda huumoriga nii, et loodan temale ainult parimat. Jeff Bezos Jeff Bezos oli esimene inimene, kes oli väärt 200 miljardit dollarit ja on hetkel teine kõige rohkem väärt inimene. (Ponciano 2020) Kõige rohkem tuntakse Bezosi Amazoni tõttu. Ta asutas Amazoni 1994. aastal ning nimetas selle Amazoni jõe järgi. (Wikipedia Bezos) Tänapäeval on firma ümber palju negatiivset tähelepanu, sest firma töötajad toovad päevavalgele halv