Ajaleht - internet, kui ajalehe tapja?
Ajalehed on olnud kasutuses sajandeid, tänu printimisele oli võimalik edastada uudiseid laialdasele massile läbi ajalehtede. Tänapäevalgi on ajalehed ikka veel laialdaselt kasutuses, kuid aina vähem füüsilises vormis. Uue meedia teke on ajalehtede heaolu turul vägagi mõjutanud. Paljudele võib tulla üllatusena, aga ligi 80% ajalehtede sissetulekust tuleb reklaamidest. (C. Taylor) Internet hakkas pakkuma palju odavamaid või lausa tasuta reklaamiteenuseid läbi sotsiaalmeedia või spetsialiseeritud veebilehtede, näiteks Craigslist. Uuringud näitavad, et Craigslist läks ajalehetööstusele maksma 5,4 miljardit dollarit aastate 2000 - 2007 vahemikus. (Seamans) Sellisel viisil ajab lõpuks uus meedia ajalehed lihtsalt turult ära, füüsilisel kujul vähemalt.
Kasutatud allikad:
C. Taylor ; "How the Intenet Affects the Newspaper Business" ; saadaval : https://smallbusiness.chron.com/internet-affects-newspaper-business-39364.html
Saemans ; Seamans, Robert, Zhu, Feng ; 2014 ; "Responses to Entry in Multi-Sided Markets: The Impact of Craigslist on Local Newspapers" ; Saadaval : https://www.gc.cuny.edu/CUNY_GC/media/CUNY-Graduate-Center/PDF/Programs/Economics/Course%20Schedules/Seminar%20Sp.2013/seamans_zhu_craigslist(1).pdf
Uus meedia interaktiivse toena
Uus meedia on väga kättesaadav ja käepärane uuemale generatsioonile, kes enam ei loe lehte või vaata õhtul telekast uudiseid. Sellepärast saavad traditsioonilised meediakanalid kasutada seda ära, et aktiivselt kaasata endasse uut generatsiooni. Reklaamides ennast läbi mängude või looside sotsiaalmeedias. Raadiosaated kasutavad ka sotsiaalmeediat selleks, et aktiivselt saate jooksul kuulajate arvamusi lugeda ning nendega suhelda, mis kaasab kuulajaskonda aktiivselt veelgi rohkem osa võtma. Tänu sellistele asjadele värskendub meedia kuulajaskond nii, et raske on asjal välja surra.
Comments
Post a Comment