Antikythera mehhanism
Antikythera mehhanismi võib pidada maailma esimeseks analoogarvutiks. Ehitatud tundmatu kreeka teadlase poolt aastal 150 - 100 eKr tekitab selle käsitsi töötava mehhanismi olemasolu väga palju küsimusi. Keerukas kellalaadne seade koosnes paljudest täpselt valmistatud hammasratastest, mis kõik varieerusid suuruselt ja hammaste arvult. Seade oli mõeldud astronoomiliste kehade jälgimiseks ja kuuvarjutuste ennetamiseks. Sellist tehnoloogiat, mida Antikythera mehhanism sisaldab, ei oleks tohtinud eksisteerida üle 2000 aasta tagasi.
Enigma
Enigma on elektro-magneetiline rootoritega krüpteerimise jaoks mõeldud masin. Algselt suunatud kaubanduslikule turule oli enigmal mitu erinevat versiooni, kuid Saksamaa sõjaväe mudelid pistikpesadega olid kõige keerulisemad. Enigma oli natsidele väga oluline, sest nende sõjaväeliste rünnakute planeerimine põhines kiirel raadiosuhtlusel, mida võimaldas sõnumite keerukas krüpteerimine. Selleks et dešifeerida krüpteeritud teksti oli vaja spetsiifilist pistikpesade kombinatsiooni, mida kutsuti võtmeks. Seda masinat võitis siiski Bombe, mille leituasid Alan Turing ja Godron Welchman. Pärast enigma murdmist pöörati ka sõjaolukord ümber.
Tennis for two
Tennis for Two oli üks esimesi videomänge, mille tegi valmis William Higinbotham aastal 1958. Ekraanil oli kujutatud tenniseväljakut ning mängijatel olid kohandatud alumiiniumist kontrollerid, millega oli võimalik palli lüüa ning muuta löögi nurka, et saada pall üle võrgu. Aasta hiljem tehti mängule uuendatud versioon suurema ekraani ning võimalusega simuleerida kuu või jupteri gravitatsiooni. Mäng avaldas kõige rohkem muljet keskkooli õpilastele.
Comments
Post a Comment